Passa al contingut principal

NOVES PROPOSTES DE CICLE INICIAL



ÀMBIT MATEMÀTIC.
FEM UNA BOTIGA.

Preparar una llista de coses que voldríem comprar anotant el preu que té cada producte (pots demanar ajuda a la teva família). Identificar quin és el producte més barat, el més car i la diferència de diners que hi ha entre els dos. Simular una compra: fes una tria, calcula l’import total, l’hauràs de pagar amb un bitllet de? quin canvi te tornarien?
ÀMBIT LINGÜÍSTIC   
  1. CATALÀ
TEMPS DE CONTES


Busqueu un racó de casa: amb un llençol, quatre cadires, pinces de la roba i uns coixins us podeu fer una cabana per mirar contes.
Som-hi! Mirant la tapa del conte o al llegir el títol, podríeu dir de què tractarà? Us ha passat mai alguna cosa semblant? Podríeu imaginar un altre final?
En arribar al final, penseu com podria continuar la història.
I si barregeu els personatges de diferents contes per crear-ne un de nou i original?

Recordeu!

Recomanem i intercanviem!
Compartir el que ens agrada és un detall que ens fa feliços a nosaltres i a qui ho rep!
Us proposem que pugueu recomanar i intercanviar la vostra lectura, aquest llibre que esteu llegint i us agrada.
Un cop acabat, podeu enviar una foto de la portada, vídeo presentant-lo, un dibuix, un resum, o el que la imaginació us digui, per poder compartir amb tot el cicle i així intercanviar títols de llibres que aconselleu als altres infants.
Entre tots estem fent la nostra petita biblioteca online .

2.     CASTELLÀ
CINEFORUM  EN  FAMILIA
COMENTAR LA CARÁTULA.
¿QUÉ NOS DICE EL DIBUJO?
 ¿Y LA COMPOSICIÓN?
¿CUÁNTOS PERSONAJES HAY?
¿NOS ANUNCIA LA TRAMA DE LA PELÍCULA?
 ¿QUÉ EXPECTATIVAS CREA?
 VER EL CORTOMETRAJE
 CINEFORUM
COMENTAD EL FILM.
RECORDAD QUE DEBÉIS HABLAR EN CASTELLANO.
PODÉIS TENER EN CUENTA LAS SIGUIENTES PREGUNTAS Y TODO LO QUE SE OS OCURRA.
·        ¿QUÉ PASA?
·        ¿A QUIÉN LE PASA?
·        ¿CUÁNDO, CÓMO Y DÓNDE PASA?
·        ¿POR QUÉ PASA?
·        ¿CÓMO ACABA?
·        ¿EN QUÉ CONTEXTO? CIUDAD/ CAMPO; DÍA/NOCHE; GRANDES/PEQUEÑOS; ANTES /ACTUALMENTE.
·        ¿CÓMO ACABA LA HISTORIA?
·        ¿EN QUÉ MOMENTO NOS SENTIMOS BIEN O MAL?
ESPERAMOS QUE OS HAYA GUSTADO!!!!

3.ENGLISH. 
TOPIC: WILD ANIMALS (2)
Wild Animal Stories for Kids from Steve and Maggie

This week I propose you to create a memory game about WILD ANIMALS. Draw two pictures of the same animal and write down the name.
Colour it and cut with scissors.
If you don’t want to draw, print the examples. Remember to write down the name of the wild animals!

ÀMBIT CONEIXEMENT DEL MEDI.

DISSENYEU EL VOSTRE VAIXELL
Utilitzeu material de reciclatge: ampolles d’aigua, safates de porexpan, taps, cartrons, pals, robes, …
intenteu construir una vaixell i proveu de fer-lo surar a la banyera o a la pica.
tots els materials que feu servir suren igual? Per què sura la vostra barca? Tots els materials que pesen s’enfonsen? Si carregueu la vostra barca amb passatgers o mercaderies continua surant, s’enfonsa?

ÀMBIT ARTÍSTIC

1.MÚSICA   



CONSTRUEIX UN TIMBAL AMB MATERIAL RECICLAT I PICA AMB MI:




TAMBÉ POTS FER UNES MARAQUES: https://youtu.be/SJdZgTztshg




ACTIVITAT: UN REGALET PER QUI ES VULGUI ATREVIR!
 AQUÍ TENIU UNA ACTIVITAT CREATIVA.
HEU D’INVENTAR LA LLETRA D’UNA CANÇÓ, QUE PODEU ADEQUAR A LA TONADA DE LA QUE SONA AL SEGÜENT ENLLAÇ.
SOM-HI!

Wir sagen Si-Si-Si

2. ART 

Let’s make and invent paper hand puppets!




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Colònies cicle superior- Dia1

Hola famílies,  Avui ha estat un dia molt entretingut i divertit!  Després del llarg trajecte amb autocar, amb paradeta inclosa, hem arribat al Rourell.  Allà hem conegut els monitors que ens acompanyaran aquests dies així com l'entorn de la casa de colònies. Hem pogut dinar i jugar envoltats de natura; alguns hem fet cabanes, altres hem jugat al parc i altres a pilota.  A la tarda ens hem partit, uns quants hem fet una activitat de tir amb arc i els altres un joc de pistes.  Després de sopar mongeta amb patata, mandonguilles i iogurt, hem anat a fer l'activitat de nit. Aquí us deixem algunes imatges de la jornada.  Esperem que descanseu bé, famílies. Bona nit! 

COLÒNIES LA CARRAL- CICLE MITJÀ-

Estem acabant el nostre primer dia a la casa de colònies de "la Carral". Ens ha fet un dia esplèndid, hem pogut gaudir de la natura i de les activitats que ens han proposat els monitors i monitores de la casa. Us deixem alguns moments viscuts.  

Colònies cicle superior- dia 2

Hola famílies,  Ahir a la nit vam jugar al macarró i a atrapa la bandera a la casa de colònies... Va ser d'allò més emocionant! Però estàvem força cansats i la majoria no vam trigar massa a caure rendits.  Aquest matí, però, amb els primers rajos del dia ens hem anat despertant. Ens esperava un bon esmorzar per agafar forces per pujar al Croscat, un dels volcans de la Garrotxa més coneguts.  Ens ha sorprès molt poder veure un volcà per dins i poder aprendre moltes coses sobre els volcans que teníem tant a prop.  Després hem dinat arròs amb botifarra i patates, i de postre plàtan. Al temps lliure hem jugat una mica i tot seguit ens hem endinsat a la Fageda d'en Jordà. Tot i que ens ha plogut una mica, hem pogut gaudir d’un passeig molt relaxant per aquest bosc i descobrir moltes coses sobre els Faig.  Al tornar a la casa de colònies hem descansat una mica i hem anat a sopar. Demà us expliquem com ha anat l'última nit d'aquestes colònies... Ens espera una bona bal...