ÀMBIT MATEMÀTIC
1. ELS BLOCS LÒGICS
En aquest repte compararem els blocs
lògics en funció de les seves propietats: mida, color i forma, per tal de
completar cadenes de peces d’acord amb unes restriccions.
Dibuixa i pinta les següents figures
geomètriques en un foli i retalla-les.
•
1 cercle vermell
de 2’5 cm de radi ( 5 cm de diàmetre)
•
1 cercle groc
de 2’5 cm de radi ( 5 cm de diàmetre)
•
1 cercle blau
de 2’5 cm de radi ( 5cm de diàmetre)
•
1 cercle vermell
de 1’5 cm de radi ( 3cm de diàmetre)
•
1 cercle groc
de 1’5 cm de radi ( 3cm de diàmetre)
•
1 cercle blau
de 1’5 cm de radi ( 3cm de diàmetre)
•
1 quadrat vermell
de 4,5 cm cada costat
•
1 quadrat groc
de 4,5 cm cada costat
•
1 quadrat blau
de 4,5 cm cada costat
•
1 quadrat vermell
de 4,5 cm cada costat
•
1 quadrat groc
de 3 cm cada costat
•
1 quadrat blau
de 3 cm cada costat
•
1 quadrat vermell
de 3 cm cada costat
•
1 triangle equilàter vermell de
4,5 cm d’alçada i costats 5’3 cm
•
1 triangle equilàter groc
de 4,5 cm d’alçada i costats 5’3 cm
•
1 triangle equilàter blau
de 4,5 cm d’alçada i costats 5’3 cm
•
1 triangle equilàter vermell de
3 cm d’alçada i costats 3,5 cm
•
1 triangle equilàter groc
de 3 cm d’alçada i costats 3,5 cm
•
1 triangle equilàter blau de 3 cm d’alçada i costats 3,5 cm
El repte consisteix en crear la
cadena més llarga possible, començant pel triangle blau petit i acabant pel
cercle vermell petit. La condició per fer la cadena és que hem de posar una
figura al costat de l’altra i cada cop ha
de canviar una propietat: mida o color o forma.
Mireu aquest
exemple:

He començat pel triangle blau petit,
després he posat el triangle vermell petit( ha canviat el color però s’han
conservat la forma i la mida. A continuació he posat el quadrat ( ha canviat la
forma però s’ha conservat la mida i el
color). Després hi ha el quadrat groc petit ( ha canviat el color però he
mantingut la forma i la mida) i així successivament.
Envia’ns una foto del que has fet. Recorda que el triangle
petit blau és el primer i el cercle petit vermell és l’últim. Intenta posar el
màxim de formes possible!
ÀMBIT LINGÜÍSTIC
- ENGLISH:
Outdoor activity: Find insects, coloured flowers and
different elements of the nature. When you’ve got it. Remember the name or the
colour.
For example:
green tree! yellow flower! red ladybird!
…
Steve and Maggie video about bugs:
- CATALÀ
ACTIVITAT: “COMPTA AMB MI!”
ÉS UNA LECTURA? ÉS UN CONTE? ÉS UNA CANÇÓ? O BÉ
ÉS TOT PLEGAT?
ESBRINEM-HO!
· ESCOLTEM
EL CONTE LLEGIT
· LLEGIM
UNA MICA, UN TROSSET...
·
ESCOLTEM LA CANÇÓ DE TXARANGO!
ACTIVITAT: RECOMANEM I INTERCANVIEM!
Compartir
el que ens agrada és un detall que ens fa feliços a nosaltres i a qui ho rep!
Us proposem que pugueu recomanar i
intercanviar la vostra lectura, aquest llibre que esteu llegint i us agrada.
Un cop acabat, podeu enviar una foto
de la portada, vídeo presentant-lo, un dibuix, un resum, o el que la imaginació
us digui, per poder compartir amb tot el cicle i així intercanviar títols de
llibres que aconselleu als altres infants.
Entre tots farem la nostra petita
biblioteca online .
Animeu-vos!
(les vostres propostes les anirem
penjant al bloc a mesura que en tinguem uns quants)
3. CASTELLÀ
ACTIVIDAD: UN CORTO!
Te invitamos a mirar este
cortometraje.
Sólo tiene una duración de unos 15
minutos.
Míralo atentamente y fíjate en los
detalles.
Nos trae un mensaje envuelto entre
tapas, hojas, palabras...
Te interesa buscar la idea que nos
enseña.
ÀMBIT CONEIXEMENT DEL MEDI.
1. TEIXIT DE CICLE
Et demanem que ens facis arribar un tema sobre el qual t'agradaria aprendre coses noves durant aquestes setmanes i ens ho envies a la nostra adreça electrònica.
ÀMBIT ARTÍSTIC
Propostes del RAP (vídeo al
blog el dia 24/4/2020) i proposta del musicograma del Clarinet Polka (vídeo al
blog el dia 27/4/2020, al final de les propostes d’espais).
MAKING A MEMORY TO PLAY!
We need cardboard, colours, felt-tip
pens, glue,... And perhaps a printer.
All the pieces of cardboard and
pictures have the same size, for example: the cardboards can be squares of 10cm
and the pictures 8cm.
Recommendation: when you put all the
cards face down is better to do it in a square or a rectangle (see the image
below) and don’t put any card alone in a row.
You can make your own pictures, look
on the internet o you can use the image you have here:
You can use stickers to make the
pictures. Here you have and example:
ACTIVITAT: UN REGALET PER QUI ES VULGUI ATREVIR!
Boom, Snap, Clap
FEM-HO
BÉ!
US VOLEM
DEMANAR QUE SIGNEU TOTS ELS VOSTRES TREBALLS EN QUÈ NO SURTI LA VOSTRA FOTO, JA
QUE SI FEU UNA CREACIÓ, DIBUIX, ESCRIT… NO SE SAP DE QUI HO HA FET EN MUNTAR EL VÍDEO. ENS AGRADA SABER DE QUI SÓN LES ACTIVITATS
QUE COMPARTIM.
I A VOSALTRES?
Salutacions,
Cicle Inicial.
Comentaris