Passa al contingut principal

NOVES PROPOSTES DE CICLE INICIAL



ÀMBIT  MATEMÀTIC
1. ELS BLOCS LÒGICS
En aquest repte compararem els blocs lògics en funció de les seves propietats: mida, color i forma, per tal de completar cadenes de peces d’acord amb unes restriccions.
Dibuixa i pinta les següents figures geomètriques en un foli i retalla-les.
      1 cercle vermell de 2’5 cm de radi ( 5 cm de diàmetre)
      1 cercle groc de 2’5 cm de radi ( 5 cm de diàmetre)
      1 cercle blau de 2’5 cm de radi ( 5cm de diàmetre)
      1 cercle vermell de 1’5 cm de radi ( 3cm de diàmetre)
      1 cercle groc de 1’5 cm de radi ( 3cm de diàmetre)
      1 cercle blau de 1’5 cm de radi ( 3cm de diàmetre)
      1 quadrat vermell de 4,5 cm cada costat
      1 quadrat groc de 4,5 cm cada costat
      1 quadrat blau de 4,5 cm cada costat
      1 quadrat vermell de 4,5 cm cada costat
      1 quadrat groc de 3 cm cada costat
      1 quadrat blau de 3 cm cada costat
      1 quadrat vermell de 3 cm cada costat
         1 triangle equilàter vermell de 4,5 cm d’alçada i costats 5’3 cm
         1 triangle equilàter groc de 4,5 cm d’alçada i costats 5’3 cm
         1 triangle equilàter blau de 4,5 cm d’alçada i costats 5’3 cm
         1 triangle equilàter vermell de 3 cm d’alçada i costats 3,5 cm
         1 triangle equilàter groc de 3 cm d’alçada i costats 3,5 cm
      1 triangle equilàter blau de 3 cm d’alçada i costats 3,5 cm

El repte consisteix en crear la cadena més llarga possible, començant pel triangle blau petit i acabant pel cercle vermell petit. La condició per fer la cadena és que hem de posar una figura al costat de l’altra i cada cop ha de canviar una propietat: mida o color o forma.
Mireu aquest exemple:


He començat pel triangle blau petit, després he posat el triangle vermell petit( ha canviat el color però s’han conservat la forma i la mida. A continuació he posat el quadrat ( ha canviat la forma però s’ha conservat  la mida i el color). Després hi ha el quadrat groc petit ( ha canviat el color però he mantingut la forma i la mida) i així successivament.
Envia’ns una foto del que has fet. Recorda que el triangle petit blau és el primer i el cercle petit vermell és l’últim. Intenta posar el màxim de formes possible!

ÀMBIT LINGÜÍSTIC
  1. ENGLISH:
Outdoor activity: Find insects, coloured flowers and different elements of the nature. When you’ve got it. Remember the name or the colour.
For example: green tree!  yellow flower! red ladybird! …  


Steve and Maggie video about bugs:

  1. CATALÀ
ACTIVITAT: “COMPTA AMB MI!” 

ÉS UNA LECTURA? ÉS UN CONTE? ÉS UNA CANÇÓ? O BÉ ÉS TOT PLEGAT?
 ESBRINEM-HO!
 ·        ESCOLTEM EL CONTE LLEGIT
 ·        LLEGIM UNA MICA, UN TROSSET...
 ·        ESCOLTEM LA CANÇÓ DE  TXARANGO!

ACTIVITAT: RECOMANEM I INTERCANVIEM!
Compartir el que ens agrada és un detall que ens fa feliços a nosaltres i a qui ho rep!
Us proposem que pugueu recomanar i intercanviar la vostra lectura, aquest llibre que esteu llegint i us agrada.
Un cop acabat, podeu enviar una foto de la portada, vídeo presentant-lo, un dibuix, un resum, o el que la imaginació us digui, per poder compartir amb tot el cicle i així intercanviar títols de llibres que aconselleu als altres infants.
Entre tots farem la nostra petita biblioteca online .
Animeu-vos!

(les vostres propostes les anirem penjant al bloc a mesura que en tinguem uns quants)

         3. CASTELLÀ
ACTIVIDAD: UN CORTO!
Te invitamos a mirar este cortometraje.
Sólo tiene una duración de unos 15 minutos.
Míralo atentamente y fíjate en los detalles.
Nos trae un mensaje envuelto entre tapas, hojas,  palabras...

Te interesa buscar la idea que nos enseña.


ÀMBIT CONEIXEMENT DEL MEDI.

      1. TEIXIT DE CICLE
Et demanem que ens facis arribar un tema sobre el qual t'agradaria aprendre coses noves durant aquestes setmanes i ens ho envies a la nostra adreça electrònica. 


ÀMBIT ARTÍSTIC

  1. MÚSICA.
Propostes del RAP (vídeo al blog el dia 24/4/2020) i proposta del musicograma del Clarinet Polka (vídeo al blog el dia 27/4/2020, al final de les propostes d’espais).
  1. ART
MAKING A MEMORY TO PLAY!
We need cardboard, colours, felt-tip pens, glue,... And perhaps a printer.
All the pieces of cardboard and pictures have the same size, for example: the cardboards can be squares of 10cm and the pictures 8cm.
Recommendation: when you put all the cards face down is better to do it in a square or a rectangle (see the image below) and don’t put any card alone in a row.

You can make your own pictures, look on the internet o you can use the image you have here:


You can use stickers to make the pictures. Here you have and example:



ACTIVITAT: UN REGALET PER QUI ES VULGUI ATREVIR!

 Boom, Snap, Clap




FEM-HO BÉ!

US VOLEM DEMANAR QUE SIGNEU TOTS ELS VOSTRES TREBALLS EN QUÈ NO SURTI LA VOSTRA FOTO, JA QUE SI FEU UNA CREACIÓ, DIBUIX, ESCRIT… NO SE SAP DE QUI HO HA FET  EN MUNTAR EL VÍDEO.  ENS AGRADA SABER DE QUI SÓN LES ACTIVITATS QUE COMPARTIM.


 I A VOSALTRES?                                        

Salutacions,
Cicle Inicial.











Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COLÒNIES LA CARRAL- CICLE MITJÀ-

Estem acabant el nostre primer dia a la casa de colònies de "la Carral". Ens ha fet un dia esplèndid, hem pogut gaudir de la natura i de les activitats que ens han proposat els monitors i monitores de la casa. Us deixem alguns moments viscuts.  

Colònies Coma-Ruga 2024

Benvolgudes famílies, hem passat un dia ben rebonic de platja, tirolines, jocs, bosc,... Us deixem un grapat d'imatges:  https://photos.app.goo.gl/RoMmaCNW8RCvyqML7 Bona nit!

Colònies Poblenou del Delta 2024

Després de molt matinar hem arribat a Poblenou del Delta. Hem jugat una mica abans de dinar i hem gaudit de les primeres activitats: bicicletada al voltant de l'encanyissada i barques de perxa. Us deixem algunes imatges.