Salta al contingut principal

Jocs amb història a 5è

Dimecres, dia 10 de desembre, van venir des de les ludoteques de Lleida a fer-nos una activitat de jocs de taula amb història. 

Ens va cridar l'atenció que “El fet de jugar és una capacitat innata.” Vam descobrir que els primers jocs de taula es van inventar fa uns 5.000 anys! 

Es veu, que un dels jocs més antics, el van trobar a la tomba del rei d’Ur i es diu “El joc reial d’Ur”. Aproximadament fa uns 5.000 anys que el van descobrir i el podem trobar actualment al Museu Britànic de Londres.

L’Awalé és d’origen africà i és un altre dels jocs més antics. Hi jugaven els agricultors, però no se sap quants anys fa que existeix. 

L’Alquerque és un dels jocs més famós de l’època i d’aquí prové el joc de les dames. Al claustre de la Seu Vella de Lleida podem trobar 3 alquerques! Ens ho vam passar genial!


Feu clic a la imatge per veure més fotografies.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Colònies a L'OCELL 2026

 Bona nit (o bon dia!), famílies.  Ens acabem d'adormir després d'un dia mogudet entre el trasllat a la casa de colònies, el dinar de pícnic, conèixer al monitoratge i els espais, entendre el centre d'interès (hem de trobar una banya de Minotaure!) i fer una excursió on hem conegut la flora de l'entorn.  Sort de la ruixada amb manguera d'aigua fresca i el sopar, que ens han donat forces per acabar el dia amb uns jocs de nit la mar d'entretinguts.  Demà us informem de la resta, però el resum seria que ens ho estem passant genial!  Si voleu mirar unes quantes fotos, us les deixem aquí .  Salut! 

COLÒNIES CICLE MITJÀ

Els nens i nenes de cicle mitjà hem anat de colònies a Coma-Ruga. Aquí us deixem una mostra de lo bé que ens ho estem passant. Cliqueu a sobre la imatge i podreu veure més fotos.

Colònies L'OCELL - Segon dia

 Estimades famílies,  Aquest matí hem estat fent activitats romanes: tir amb arc i taller de mosaics.   Després de dinar arròs amb tomàquet i hamburgueses, hem fet l'activitat de tarda que consistia en convertir-nos en gladiadores i gladiadors. Per equips, hem anat fent diferents proves que ens han preparat per, a la nit, trobar la famosa Banya de Minotaure!  I com és de rebut, els romans, ja amics nostres, ens han preparat una gran festa on hem ballat i rigut a parts iguals.  Aquí us deixem algunes fotografies de la jornada.  Bona nit!